Innowacje pedagogiczne

Rok szkolny 2024/25

W roku szkolnym 2024/2025 w grupie „Mądre Sowy” realizowano innowację pedagogiczną „Grafomotoryka w zabawach ukryta”, której celem było wspieranie rozwoju grafomotorycznego dzieci poprzez codzienną aktywność i zabawę. Zajęcia, prowadzone raz w tygodniu, łączyły ruch, działania sensoryczne i zabawy plastyczne, co sprzyjało wszechstronnemu rozwojowi motoryki małej i dużej. Ewaluacja projektu wykazała jego wysoką skuteczność – dzieci osiągnęły postępy w zakresie sprawności manualnej, precyzji ruchów i chwytu pisarskiego. Realizacja: Iwona Stawowy

„Siła twojego mózgu – techniki zapamiętywania przydatne w szkole”. W ramach realizacji innowacji pedagogicznej  uczniowie uczestniczyć będą w 20 godzinach  lekcji wychowawczych poświęconych wdrażaniu jej treści. Uczniowie przypomną  sobie m.in.  jak zbudowany jest mózg z uwzględnieniem funkcji prawej i lewej półkuli, jakie hormony wpływają na pracę mózgu oraz sprzyjają przyswajaniu wiedzy.  Będą rozwiązywali zagadki logiczne np. Lumosity oraz będą wykonywali ćwiczenia  na poszerzenie pola widzenia polegające na zapamiętaniu sekwencji liter i liczb oraz liczb w kwadracie, próbie odtworzenia ilości oczek w kostce. Podczas lekcji spróbują również  wykonywać ćwiczenia z piłeczkami  (zachęcające do nauki żonglowania wspomagającego zapamiętywanie i koncentrację) i kostkami. Uczniowie poznają  metody zapamiętywania w połączeniu z materiałem do opanowania z lekcji historii i geografii:  metodę map myśli, metody aktywnego powtarzania wiedzy, metodę łańcuchową, metodę pokoju rzymskiego=Pałacu Pamięci, metoda pierwszych liter czyli akronimy i akrostychy oraz metodę haków pamięciowych. Realizacja: Aleksandra Polak

Innowacja pedagogiczna „Matematyka na wesoło – gry i zagadki dla młodych myślicieli” obejmowała cykl 10 porannych zajęć rozwijających logiczne myślenie, sprawność rachunkową i umiejętność współpracy poprzez zabawę i gry dydaktyczne. Dzięki atrakcyjnej formie zajęć uczniowie z entuzjazmem angażowali się w naukę matematyki, co wpłynęło na poprawę ich kompetencji oraz motywacji do dalszego rozwoju. Realizacja: Angelika Łysoń

„Lektury wieczorowa porą”- Innowacja polegała na wieczornych spotkaniach w szkole, na których uczniowie z klasy 8a i 8b powtarzali do egzaminu wiadomości z lektur. Zajęcia te były uzupełnieniem powtórek prowadzonych na lekcji przy wykorzystaniu gier, zabaw, elementów dramy, mikrofilmików. Wynikały one z dużej ilości zajęć szkolnych, potrzeby dodatkowego powtórzenia lektur, chęci uczniów do kontynuacji pracy w formie warsztatów teatralnych, potrzeby dalszej integracji. Realizacja: Agata Ćwiertnia

Rok szkolny 2022/23 

„Magiczna moc bajek” – Międzynarodowy Projekt Czytelniczy – innowacja opracowana przez Annę Zielińską i Ludmiłę Fabiszewską – realizowana przez I. Downar- Nowak w grupie PA.

„W dorosłe życie z Bogiem”- Ogólnopolski Projekt Katechetyczny dla uczniów klas VII i VIII autorstwa Judyty Domagały, Moniki Śliwińskiej-Szostak oraz Elżbiety Wiącek realizowany przez ks. Pawła Hubczaka w klasach: VII i VIII.

„ Z kulturą mi do twarzy” -innowacja opracowana przez Zespół Nauczycieli klas I-III i świetlicy na podstawie Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „ Z kulturą mi do twarzy” -realizowana przez: G. Dybał, B. Smaza, K. Gurdek-Wojewodzic, A. Gondko, A. Kopaczewską, B. Gałgan, I. Gużyńską, I. Droździk, A. Wawro, K. Obiedzińską – Kowalską w klasach I-III.

„Czytam z klasą – lekturki spod chmurki. Podróżowanie przez czytanie”. Projekt autorstwa Honoraty Szaneckiej realizowany przez B. Kolber w klasach I-III.